دعوت بخاطر اشتراک در مظاهره بزرگ 27 جنوری 2010
                                  کميته تدارک مظاهره کميته تدارک مظاهره

 

 

 

 هموطنان عزيز،

 طوری که ميدانيد، در اثر فشار های گوناگونی که از جانب نهادهای حامی حقوق بشرو کمیساری ملل متحد در امور پناهنده گان ،بالای  حکومت و به ویژه وزارت عدليه ، ادارهء مهاجرت وتغيير تابعيت اين کشور (IND) وجود دارد، آنان را واداشته است تامسأله بررسی گزارش 29 فبروری 2000 وزارت خارجه هالند را يکبار ديگر به تاريخ 27 جنوری سال 2010  توسط کميسيون دايمی عدلی وحقوقی پارلمان اين کشور به بررسی مجدد گیرند ، هکذا بتاريخ 13 ماه جنوری سالجاری پيرامون اعتراض عفو بين الملل در رابطه به قضيه تحت نظارت قراردادن خارجی های غير قانونی و چند مطلب ديگر نيز در پارلمان هالند مباحثه ها ادامه خواهد يافت.

 به همه گان مبرهن است که اين گزارش پيرامون احتمال نقض حقوق بشردرسالهای قبل توسط  شماری از پناهجويان افغانستان درهالند حدس وگمان هايی  را مطرح ساخته که برمبنای آن تحت  ارتيکل  1F کنوانسيون ژنيو  چنين پناهجويان از ساليان متمادی بدينسو از حق  پناهنده گی  وساير حقوق انسانی در يک کشور متمدن محروم گردانيده شده وبادريغ که تحت فشار شديد روانی نيز قرار دارند. اين در حاليست که موقف اکثریت نهاد های مدافع حقوق بشر واقعیت بوده و محتوای گزارش مشهور وزارت خارجه و منابع آنرا مشکوک میدانند.

کميته دفاع حقوقی وتدراک تظاهرات به همياری شماری از جوانان آگاه وپشتيبانی نهاد های مدافع حقوق بشر ونهاد های سياسی افغان  در هالند در نظر دارد تا مظاهره بزرگ اعتراضی را برعليه تصاميم اخير ادارهء مهاجرت وتغيير تابعيت  وزارت عدليه هالند وهمچو گزارش مملو از ترفند های سياسی فراخواند وصدای خود را به گوش پارلمان و مردم دموکرات هالند برساند!

اتحادیه انجمن های افغانها در هالند و کمیته تدارک این مظاهره سهم افغانی و بشردوستانه شما هموطنان را در مظاهره 27 جنوری 2010، بخاطر دفاع ازحق قانونی و بشری هموطنان تان در کشور هالند  تقاضا مینمایند، در این نمایش اعتراضی میخواهیم یکبار دیگر ولی با صدای رساتر، همبسته گی وسیع تر و اشتراک همه گانی آنانی را که خود را شریک درد ها و آلام هموطن  خود میدانند، جلب نمايم.

ما ضمن اينکه از تمام افغانهای مقيم هالند غرض شرکت در اين مظاهره دعوت بعمل می آوريم ، از افغانهای کشور های همجوار وساير کشور های اروپايی که در آنجا نهاد ها، شورا ها وانجمنهای مدافع پناهجويان وجود دارد متمنی ايم که مسالهء دفاع از حق قانونی پناهجويان افغان در هالند را جدی گرفته وبا اشتراک در مظاهره ،همبسته گی ها وارسال نامه ها به نهاد های بين المللی حمايت شانرا را تبارز دهند!

همچنان يکبار ديگر از خانواده ها، جوانان ونوجوانان افغانستان در هالند صرف نظر از تعلقات سياسی و گروهی شان تقاضا مينمايم که با شرکت پرشور وگرم شان مسالهء دفاع از بيگناهان را در محراق پيکار شان قرار دهند!

وقت ومحل مظاهره وگردهمايی اعتراضی:

روز چارشنبه 27 جنوری سال 2010 ؛

 تجمع در ميدان مقابل پارلمان هالند واقع شهر دن هاخ از ساعت 10 به بعد، آغاز ميتنگ از ساعت ( 11 تا 15) بعد از ظهر.

                                                    با احترام


January 7th, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها